autor: Béata Kurajová
dátum: 10.06.2013
zdroj: Čerstvé Ovocie


Fashion Sunday by Fashion Urban Market

Fashion URBAN MARKET súčasť podujatia URBAN MARKET predstavila v jarnej edícii pestrý program z oblastia módy a módnych značiek počas Fashion Sunday.

Bratislava 02.06.2013 - Fashion Urban Market zorganizoval v rámci URBAN MARKETu 2013 (Spring Edition), ktorý bol súčasťou DAAD 2013, sériu diskusií, módnych prehliadok a prvýkrát prišli s vlastnou fashion súťažou o TOP URBAN MARKET STYLISTU.

"Fashion Sunday" prebehla v priestoroch Starej Tržnice na námestí SNP v Bratislave dňa 02.06.2013. Cieľom programu bolo odprezentovať nové kolekcie značiek zaoberajúcich sa urban módu, zoznámiť návševníkov s tvorbou návrhárov rozdielnych žánrov, priblížiť fungovanie nových značiek na trhu. Program obsahoval diskusie na aktuálne témy v oblasti módy, módne prehliadky dvoch známych slovenských značiek a súťaž určenú módnym blogerom.

"Fashion Sunday" je časť programu spadajúceho pod Fashion Urban Market, doprovodnej akcie URBAN MARKETU, ktorá sa sústreďuje predovšetkým na prezentáciu módnych tvorcov a urban značiek prostredníctvom módnych prehliadok. Módne show nie sú prezentované tradičnou formou, ako ich poznáme zo svetových mól, projekt sa snaží o interakciu s hudobno-tanečnými formami. Kombinácia profesionálnych modeliek, uvoľneného štýlu a súčasnej hudby predvádza pozoruhodnú zmes rôznorodej subkultúry. Každý fashion vyznávač si rozhodne príde na svoje.

Všetky tieto aktivity zastrešuje nezisková organizácia Čerstvé Ovocie, poslaním ktorej je hlavne podpora umenia a kultúry nekomerčného charakteru prostredníctvom organizácie rôznych kultúrno-spoločenských podujatí. Má v pláne vytvárať priestor pre prezentáciu a propagáciu tvorivých ľudí, mladých tvorcov, autorov, študentov či absolventov umeleckých škôl, ako aj amatérov i profesionálov, a teda vytvárať priestor pre zmysluplné trávenie voľného času. Snažia sa tak o založenie novej platformy prezentácie, otvárať dvere každému, kto má záujem dostať sa do povedomia v umeleckej komunite, ako aj do povedomia verejnosti. Hlavným úmyslom je vytvorenie interakcie medzi návštevníkmi a umelcami. Jej najväčším motívom je snaha o vytvorenie neformálnej kultúrnej a vzdelávacej inštitúcie, ktorej cieľom je osveta a rozvoj kultúry a uchovávanie kultúry ako takej vo všetkých svojich podobách v podmienkach miest, ako aj prezentačná, metodická a koordinačná činnosť. Vytvárať prieniky medzi rôznymi kreatívnymi spracovaniami a zdôrazňovania ich vzájomnych dialógov, potrebu a význam umenia pre každodenný život.

Nedeľňajší program ponúkol diskusie na tému Pánsky klub, kde hlavnými hosťami boli pánsky módny návrhar Leo Macenauer, návrhár zaoberajúci sa tvorbou extravagantnej módy Róbert Vrzala a módny bloger Patrik Igaz, blogujúci pod menom MadebyBoy. Diskusia rozbrala súčasnú pohľad na oblast pánskej predstavila pánov ako klientov a poukázala na nasledujúce trendy a smer. Názov druhej diskusie bol: "Som nový na trhu". Hlavnými diskutérmi boli predstaviteľky Slovak Fashion Council, Dana Kleinert a Zuzana Bóbiková spolu so zakladateľom značky Fellows.sk. Spoločne diskutovali na veľmi aktuálnu tému, ako sa v súčasnosti presadiť na trhu.

Fashion URBAN MARKET týmto začal spolupracovať s módnymi blogermi a prvýkrát vytvoril súťaž o najlepší urban market styling s názvom TOP URBAN MARKET STYLISTA. "Práve prostredníctvom tejto súťaže sme sa snažili o interakciu módnych prehliadok a predajcov, rovnako sme chceli poukázať na súčasné trendy z prostredia streetovej módy. Zapojením verejnosti, blogeriek do konceptu prehliadok sme bližšie priblížili tvorbu predávajúcich značiek a ukázali ich praktické využitie." hovorí hlavná organizátorka fashion URBAN MARKETU Beáta Kuraj. Víťazkou blogerskej súťaže o TOP URBAN MARKET STYLISTU, v silnej konkurencii vyhrala Zuzana Čižmáriková, blogujúca na blogu http://www.nemamconaseba.blogspot.sk/.

Vrcholom celej fashion sunday bola módna show dvoch známych urban značiek: Buffet clothing a Puojd.

Buffet clothing, vyrába veci, ktoré odrážajú bezstarostnosť a idealizmus. Chce podporovať a inšpiruje sa ľudmi, ktorí si vybrali tento životný štýl a dokážu kreatívne využiť nedostatky každodenného života, posunúť hranice možností až na maximum bez akéhokoľvek ohľadu na následky. Nová kolecia nadväzuje na úspešné prvky z predošlej série. Žánrovo sa Buffet dá zaradiť medzi urban street skate módu s elegantnejším nádychom. "Rozhodli sme sa aj naďalej rozvíjať tému ulice. Myslíme si, že pouličná kultúra a veci, či súvislosti, ktoré na nej vznikajú sú najčistejšou a najprirodzenješou formou umenia."

Módna zančka Puojd predstavila svoju jarnú kolekciu. Puojd je slovenská značka textilného dizajnu založená dizajnérkou Michaelou Bednárovou. Puojd predstavuje oblečenie na každodenné nosenie pre ľudí, ktorí sa chcú odlíšiť. Puojd je Made in Slovakia, jeho produkty sú výnimočné najmä pre potlače, v ktorých sa ukrýva kúsok Slovenska. Na prehliadke Puojd odprezentuje novinky z letnej kolekcie inšpirovanej flórou slovenských lesov a lúk.

Video z Urban Marketu 2013 (Spring Edition) nájdete na tomto linku:
http://www.redbull.sk/cs/Satellite/sk_SK/Video/urban-market-2013-report-video-021243350518545 

Hlavný organizátor Fashion URBAN MARKET: Beáta Kuraj

Hostia diskusie:
Leo Macenauer: https://www.facebook.com/leomacenauermenswear
Róbert Vrzala
Patrik Igaz: http://madebyboy.blogspot.sk/
Dana Kleinert, Zuzana Bóbiková (Slovak Fashion Council): http://www.slovakfashioncouncil.sk/
Kamil Ajuvesky: http://www.fellows.sk/

Módne blogerky v súťaži:
Kristína Baňasová: http://stylistakrista.blogspot.sk/
Melisa Mincová: http://www.melisaminca.com
Zuzana Gašparovičová: http://www.redpoppystories.com/
Zuzana Čižmáriková: http://www.nemamconaseba.blogspot.sk/

Módna show:
Puojd: http://puojd.sk/
Buffet Clothing: http://www.buffetclothing.com

Kontakt:
Beáta Kuraj
fashion.urbanmarket@gmail.com
+420 603 511 182
+421 905 962 448

Foto by Dušan Tkáčik